Rancangan Di Balik Tawa Saluran Astro Warna.. Terbaik! 😢😢😢😢😭😭😭😭

Assalamualaikum Diucapkan Kepada Semua Para Pembaca Blog Kita Boleh..! Apa Khabar Wahai Cinta Hati Saya Sekalian?? Sihatkah?? Hmmmm..
Apa Rencana Anda Untuk Sepanjang Minggu Ini??
Oklah, Tak Kira Apa Jua Kegiatan Anda, Rencana Anda, Saya Doakan Semoga Segalanya Berjalan Dengan Lancar Wokeyyy.. 😊😊😉😉

Baiklah Saudara/Cinta Hati Saya, Dalam Entri Blog Saya Kali Ini, Saya Ingin Sekali Berkongsi Mengenai Sebuah Rancangan TV, Lebih Tepat Lagi Di Saluran Astro Warna.. Nama Rancangannya Di Balik Tawa.. Ada Sesiapa Menontonnya?? Bagi Yang Sudah Pun Menonton, Pasti Tahu.. Ok, Sebelum Saya Melanjutkan Apa Yang Saya Boleh Katakan Disini, Sediakan Tisu Sebelum Banjir! Faham Yer?? Ibarat Sediakan Payung Sebelum Hujan! Aduhai Ya Allah..
Betapa Sebaknya! Sungguh! Boleh Banjir!! Airmata Tanpa Henti Mengalir.. HuHu! Apakan Tidak, Ia Memaparkan Serta Mengisahkan Tentang Perjalanan Kehidupan Para Pelawak/Penghibur Sejak Mereka Kecil, Hinggalah Dewasa! Jatuh Bangun Mereka.. Suka Duka Mereka.. Lazimnya Orang Hanya Nampak Dan Lihat, Tawa Canda Mereka, Senda Gurau, Tanpa Mereka Selami Isi Hati Mereka.. Apakah Yang Terpendam Dan Tersembunyi Di Sebalik Wajah Riang Serta Senyuman Manis Mereka.. Yang Jelas Dan Ternyata, Mereka Ini Bijak! Bijak Memakai Topeng..
Topeng Yang Membuat Para Penonton Ketawa Berdekah-dekah! Namun Di Sebalik Topeng Itu, Allah Aje Yang Tahu..

Jadi Oleh Yang Demikian, Diadakan Rancangan Di Balik Tawa Ini.. Dan Baru-Baru Ini, Ia Mengisahkan Tentang Dzawin.. Atau Nama Penuhnya Dzawin Nur Ikram.. Siapakah Gerangan Dzawin?? Dzawin Merupakan Seorang Pelawak/Penghibur 'Standup Comedian' Berasal Dari Indonesia, Yang Dimana Namanya Mula Dikenali Di Malaysia, Setelah Beliau Mencuba Nasib Dalam Satu Pertandingan Adu Bakat Untuk Para Pelawak Yakni Maharaja Lawak Mega (MLM)

Diringkaskan Disini, Dalam Rancangan Di Balik Tawa, Dzawin Berkongsi Kisah Hidupnya Yang Begitu Pahit Sekali!! Semasa Beliau Kecil, Ibu Bapany Sudah Pun Bercerai.. Dan Beliau Belajar Di Sekolah Pondok Atau Juga Dikenali Sebagai Pesantren.. Dengan Tulusnya, Jujurnya Beliau Berkongsi Mengenai Betapa Bencinya Beliau Terhadap Bapanya Sendiri! Dan Betapa Sukarnya, Payahnya Ibunya Membesarkan Beliau..
Dipendekkan Cerita, Sehinggalah Pada Suatu Hari, Ada Antara Temannya Menasihati Beliau Supaya Usah Sesekali Dilupakan Jasa Baik Ibu Bapa Kita Dan Sebagainya.. Sehinggalah Ditakdirkan Bapanya Meninggal Dunia.. Setelah Itu, Barulah Beliau Rasa Menyesal! Barulah Timbul Rasa Penyesalan! Dzawin Menangis Semasa Berkongsi Kisah Hidupnya.. Dan Saya?? HaHa! Tak Perlu Diperkatakan Lagi.. Berhelai-helai Tisu Habis Terkorban!! Sungguh Saya Tidak Mampu Mengawal Lagi Emosi Serta Perasaan Sedih Saya Ni.. 😭😭😭😭😭😭

Akhir Kata Disini Sebelum Saya Mengakhiri Sajian Blog Saya Untuk Kali Ini, Buat Dzawin Syabas!! Tahniah Buat Kamu!! Berkat Perjuangan Kamu, Kesabaran, Kesungguhan, Ikhtiar, Doa, Keyakinan Serta Tawakal.. Juga Doa Dari Ibumu Dan Orang Sekeliling.. Akhirnya Kamu Berjaya! Teruslah Berjuang Wokeyyyy.. Teruskan! Semoga Bintangmu Terus Bersinar! Usah Sesekali Berputus Asa Yer.. Saya Di Antara Yang Akan Terus Menyokong Serta Mendoakanmu Yang Terbaik InShaaAllah..
Ingat! Kita Boleh..!
Man Jadda Wa Jadda!! 😊😊😉😉👍🏻👍🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Ikhlas ------->
Mass Factorz a.k.a Mas
#KitaBoleh
#RancanganDiBalikTawa
#SaluranAstroWarna
#Terbaik








Comments

Popular posts from this blog

Ana Lisa Episod 14..

Alhamdulilah.. Pertama Kali Saya Berlakon Dalam MTV Parodi Tak Tun Tuang..

Ulang Tahun Si Bujang Yang Ke 60 Tahun!